Η αφαίρεση των ΥΔΟΜ και ο προβληματισμός Τσακίρη – Τι έρχεται για το Ωραιόκαστρο;

Ο Δήμος Ωραιοκάστρου βρίσκεται μπροστά σε μια θεσμική αλλαγή που, αν μη τι άλλο, σηκώνει πολλή… συζήτηση! Μετά από πολλά χρόνια αναμονής και αλλεπάλληλες εκκρεμότητες, την άνοιξη του 2023 ο δήμος κατάφερε να αποκτήσει επιτέλους δική του Υπηρεσία Δόμησης. Μια υπηρεσία που τότε, κατά δήλωση της δημοτικής αρχής, «στήθηκε από το μηδέν», ώστε ο Δήμος να πάψει να βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση του… μόνιμου επαίτη, να περιμένει την καλή θέληση γειτονικών δήμων για κάθε πολεοδομική του υπόθεση.

Και ενώ η νεοσύστατη υπηρεσία του δήμου Ωραιοκάστρου ίσα που πρόλαβε να βρει (επιτέλους) το δικό της ρυθμό, το κεντρικό κράτος αποφάσισε να πάρει πίσω ό,τι είχε δώσει. Το νέο νομοσχέδιο αφαιρεί από τους δήμους τις πολεοδομίες και τις μεταφέρει στην κεντρική διοίκηση. Πρόκειται για μια απόφαση που οι περισσότεροι δήμαρχοι θεωρούν ιδιαίτερα κρίσιμη, αφού η πολεοδομία δεν είναι μια «τεχνική λεπτομέρεια», αλλά το βασικό εργαλείο με το οποίο ένας δήμος μπορεί να οργανώσει την περιοχή του, να ελέγξει την όποια αυθαιρεσία, να βάλει «φρένο» όταν χρειάζεται. Με άλλα λόγια, να προστατεύσει το μέλλον του τόπου του.

Από την άλλη, η κυβέρνηση υπόσχεται ταχύτερες διαδικασίες και λιγότερη γραφειοκρατία μέσω κεντρικού ελέγχου. Το αν αυτό θα αποδειχθεί στην πράξη ή θα χαθεί κάπου αλλού σε μια «πολυδαίδαλη» διοίκηση, μένει να φανεί. Το βέβαιο είναι ότι οι πολίτες του Ωραιοκάστρου θέλουν απαντήσεις. Ποιος θα σηκώνει το τηλέφωνο όταν θα μπλοκάρουν οι άδειες; Ποιος θα φροντίζει για την καθημερινότητα του ιδιώτη που προσπαθεί να χτίσει, να ρυθμίσει, να λύσει το πρόβλημά του στο δήμο μας; Και, κυρίως, ποιος θα ελέγχει ότι το περιβάλλον και οι γειτονιές δεν γίνονται έρμαιο προχειρότητας ή ακόμα ιδιωτικών συμφερόντων;

Ο δήμαρχος Παντελής Τσακίρης, μιλώντας στο Polites Oraiokastrou, «υπερασπίστηκε»  την ΥΔΟΜ του Δήμου, υπογραμμίζοντας ότι δημιουργήθηκε μέσα από δυσκολίες αλλά λειτουργεί υποδειγματικά. Έκανε επίσης σαφές ότι το ζητούμενο δεν είναι ποιος κρατάει τη σφραγίδα, αλλά αν ο πολίτης θα εξυπηρετείται γρήγορα, καθαρά και χωρίς χαμένες εβδομάδες σε τηλεφωνικά κέντρα που σε στέλνουν από τον έναν υπάλληλο στον άλλο.

«Όταν ανατέθηκε από το κράτος στους Δήμους η σύσταση Υπηρεσιών Δόμησης  (ΥΔΟΜ), ως δημοτική αρχή δώσαμε έναν δύσκολο αγώνα και παρά τα προβλήματα και τις ελλείψεις καταφέραμε με επιτυχία να συστήσουμε στον Δήμο Ωραιοκάστρου μια Υπηρεσία Δόμησης που λειτουργεί υποδειγματικά και διακρίνεται για την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών» είπε ο κ. Τσακίρης και συνέχισε:

«Με αφορμή το τελευταίο νομοσχέδιο που μεταφέρει τις αρμοδιότητες των πολεοδομιών από τους Δήμους στο κεντρικό κράτος», συνέχισε ο δήμαρχος, «είναι χρήσιμο να υπογραμμίσουμε ότι κάθε θεσμική αλλαγή οφείλει να έχει ως πρωταρχικό γνώμονα την αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πολίτη.»

«Οποιαδήποτε μεταρρύθμιση γίνεται πρέπει να διασφαλίζει ταχύτερες διαδικασίες και καλύτερη πρόσβαση στις υπηρεσίες. Το παν είναι η ορθότερη εξυπηρέτηση του πολίτη, ανεξάρτητα από το επίπεδο διοίκησης στο οποίο ασκούνται οι αρμοδιότητες. Οπότε, θεωρούμε ότι κάθε αλλαγή πρέπει να αξιολογείται με προσοχή και με μοναδικό κριτήριο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.» κατέληξε ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου.

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας:
fb-share-icon
, , ,