Άρθρο στο Polites Oraiokastrou
“Το πρόβλημα είναι σύνθετο, πολύπλοκο και δύσκολο. Απαιτεί μια νέα νοοτροπία επαγγελματιών/επιχειρηματιών και καταναλωτών. Απαιτεί την ενεργή και έμπρακτη συμμετοχή και συνεργασία των επιχειρηματιών και της διοίκησης του Δήμου. Απαιτεί ένα σχέδιο, μια συμφωνία για την ανάπτυξη επιτέλους της τοπικής αγοράς, που θα ανταποκρίνεται στις τοπικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες κι ανάγκες του Δήμου μας.
Ως Καλλικρατικός Δήμος, ο Δήμος Ωραιοκάστρου, το μόνο που πέτυχε μέχρι τώρα ήταν τη συγχώνευση των διοικητικών – δημοτικών υπηρεσιών. Δεν έκανε τίποτα στον τομέα της οργανικής σύνδεσης κι αλληλοεπίδρασης μεταξύ των κατοίκων των τριών δήμων που αποτελούν τον νέο Δήμο Ωραιοκάστρου. Έτσι οι κάτοικοι του πρώην Δήμου Καλλιθέας συνεχίζουν να πηγαίνουν στην τοπική αγορά των Διαβατών, οι κάτοικοι του πρώην Δήμου Μυγδονίας, στην τοπική αγορά του Λαγκαδά και οι νέοι κάτοικοι του Ωραιοκάστρου στο κέντρο και στον Εύοσμο. Έτσι η τοπική αγορά δεν εκμεταλλεύτηκε τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν και δεν μετέτρεψε τις προκλήσεις σε νέες ευκαιρίες.
Με την ενίσχυση της τοπικής αγοράς ωφελούνται οι επιχειρηματίες, ο Δήμος αλλά κι οι πολίτες – καταναλωτές, αφού οι πόροι που διασφαλίζονται επιστρέφουν τελικά στον δημότη, μέσω των κοινωνικών παροχών κι υπηρεσιών του Δήμου. Γιατί μια δυνατή και ισχυρή τοπική αγορά, θα κάνει και τον Δήμο ισχυρό και δυνατό. Τα βασικότερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι:
- Η έλλειψη δημοτικής συγκοινωνίας μεταξύ των πρώην δήμων.
- Η έλλειψη χώρων στάθμευσης- παρκινγκ δίπλα στην τοπική αγορά και η δημιουργία πεζόδρομων.
- Στήριξη των επιχειρηματιών από επιστημονικό φορέα μέσω του Δήμου για επενδυτικές προσπάθειες και διαδικασίες χρηματοδότησης. Αλλά και συστηματικό συντονισμό ζήτησης και προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών, μεταξύ επιχειρήσεων του Δήμου μας και της τοπικής αγοράς.
- Έκδοση οδηγού τοπικής αγοράς, ώστε ο κάθε δημότης να μάθει ότι αυτό που ψάχνει το έχει δίπλα του. Καταχώρηση καταστημάτων του Δήμου στην ιστοσελίδα του Δήμου δωρεάν.
- Η προβολή της τοπικής αγοράς μέσω συστηματικής καμπάνιας του Δήμου με παροχή κινήτρων και διοργάνωση εκδηλώσεων όλο το χρόνο και τέλος
- Ο μακροχρόνιος συνολικός σχεδιασμός ανάπτυξης του Δήμου, με κατάρτιση συγκεκριμένου και αξιόπιστου αναπτυξιακού σχεδίου, ώστε να καταστεί προορισμός για τους ίδιους του κατοίκους και τους επισκέπτες, ώστε να επιτευχθεί η τόνωση της τοπικής αγοράς κι επιχειρηματικότητας.
Η τοπική αγορά είναι συνάθροιση, επικοινωνία, ανταλλαγή απόψεων. Είναι νέες θέσεις εργασίας, είναι ενίσχυση της αθλητικής και πολιτιστικής δραστηριότητας του Δήμου. Ήρθε πια ο καιρός η τοπική αγορά να πάρει τη θέση που της αξίζει. Σε έναν Δήμο που η τοπική οικονομική ανάπτυξη θα αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής του.
Τέλος να πούμε ότι η στήριξη της τοπικής αγοράς δεν είναι πολυτέλεια, ούτε ελεημοσύνη, είναι υποχρέωση της δημοτικής αρχής, αλλά και ηθική υποχρέωση κάθε αιρετού είναι να την στηρίζει ως καταναλωτής.
*Ο Γιώργος Νικόπουλος είναι υποψήφιος σύμβουλος Δημοτικής κοινότητας Ωραιοκάστρου με τον συνδυασμό «αν.α.σ.α.» και πρώην πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ωραιοκάστρου.”
===========
(Το Polites Oraiokastrou στο Facebook βρίσκεται μόνο στην παρακάτω διεύθυνση https://www.facebook.com/politesoraiokastrou.gr/ )